Harjoittelusta

Tietoa harjoittelusta

  • Alaikäraja kursseillemme on 16 vuotta (tietyin edellytyksin ikärajasta voidaan poiketa).
  • Vaikka lajimme ovat periaatteessa turvallista, huolehdithan itse omasta vakuutusturvastasi (esim. vapaa-ajan tapaturmavakuutus), sillä harjoittelu tapahtuu viime kädessä omalla vastuullasi.
  • Sopiva vaatetus on väljä ja joustava sisäliikuntavarustus.
  • Yiquania ja qigongia voi harjoitella sukat jalassa, taijita varten on hyvä olla matalavartiset ja joustavapohjaiset sisäliikuntatossut.
  • Jokin jumppa-alusta tai vastaava on hyvä pitää mukana.
  • Liikuntasali on viileä, joten varaa mukaan pitkähihainen, lämmin paita tai fleece tms. sekä tarvittaessa lämpimät sukat.

Milloin ei pidä harjoitella

  • Useimmat krooniset sairaudet tai esimerkiksi tekonivelet eivät ole este harjoittelulle. On kuitenkin hyvä kertoa etukäteen mahdollisista vaivoista, samaten raskaudesta.
  • Jos olet akuutissa sairausvaiheessa (esim. iskiaksen pahassa vaiheessa), kuumeessa, krapulassa tai sinulla on tukkoinen nenä, tulehdus tai ripulia.